Artykuł sponsorowany

Możliwości użytkowe frankownic

Możliwości użytkowe frankownic

Automatyzacja cieszy się coraz większym uznaniem w praktycznie wszystkich branżach. Z jej dobrodziejstw korzystają coraz częściej… urzędy pocztowe. Do przydatnych urządzeń automatyzujących proces wysyłki zaczają się frankownice. Taki sprzęt znacznie usprawnia uiszczanie opłat za przesyłki pocztowe i przyspiesza całościowy czas wykonania usługi. Jakie są możliwości frankownic?

Czym są frankownice?

Frankowanie to inaczej automatyczny nadruk na kopercie opłaty pocztowej. Dzięki temu nie trzeba już naklejać znaczków ręcznie, co przekłada się na lepsze zarządzanie pracą na poczcie. Ponadto listy mogą być podawane pojedynczo oraz automatycznie, co dodatkowo obniża czas potrzebny na wykonanie dodatkowych czynności.

Frankowanie odbywa się przy użyciu specjalnej maszyny do masowej wysyłki korespondencji, zwanej frankownicą. Niektóre modele, na przykład frankownica ULTIMAIL 90, pozwalają na ofrankowanie nawet 90 listów na minutę.

Jak działa takie urządzenie? Na kopertę lub opakowanie naniesiona zostaje pieczęć opłatą pocztową i datą (to stemple obowiązkowe). Na papierze można dodatkowo umieścić na przykład logotyp danej marki, adres zwrotny lub motyw okolicznościowy.

Frankownice automatyzują obowiązkowy proces stemplowania, eliminując konieczność wykonywania czynności ręcznie.

Podstawowe i dodatkowe funkcje frankownic

Zazwyczaj, w standardowej wersji, frankownice nanoszą na powierzchnię takie odciski matryc jak:

  • wartość opłaty pocztowej,
  • nazwa i adres nadawcy,
  • datownik.

We frankownicach można automatycznie ustawić datę – większość urządzeń tego typu ma
w układzie zegar czasu rzeczywistego. Frankowaniu mogą podlegać w zasadzie wszystkie rodzaje kopert, chociaż przy grubości powyżej 6 mm rekomenduje się raczej używanie etykiet.

Inne przydatne funkcje opisywanego sprzętu to na przykład:

  • opcja stemplowania poczty przychodzącej,
  • zabezpieczenie przed dostępem niepożądanych użytkowników,
  • ostrzeżenie o przekroczeniu limitu kwoty,
  • możliwość ustawiania kategorii przesyłek (np. „Priorytet”),
  • możliwość szybkiego korzystania z zapamiętanych w urządzeniu kategorii.

Ponadto w niektórych modelach urządzeń zadbano o opcję drukowania etykiet samoprzylepnych. To bardzo przydatna funkcjonalność w przypadku większych przesyłek papierowych, które mogłyby zablokować się w podajniku. Do innych rekomendowanych parametrów użytkowych zalicza się opcję automatycznego ważenia i nanoszenia opłat on-line.

Dlaczego warto korzystać z frankownic?

– Zautomatyzowany proces frankowania listów jest o wiele szybszy w porównaniu z ręcznym oklejaniem. Skraca się więc czas potrzebny na przygotowanie korespondencji przez oddelegowanych do tego pracowników. Usprawnienie pracy związanej z obsługą przesyłek to zdecydowanie najważniejsza zaleta używania frankownic – przekonuje ekspert z firmy Banpost.  

Do innych korzyści zalicza się na przykład pełną kontrolę kosztów związanych z korespondencją oraz – w dłuższym okresie – obniżenie wydatków na korespondencję.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.