Jakie możliwości dają bazy danych konsumentów?
Udana współpraca biznesowa rozpoczyna się od pierwszego kontaktu. Ale skąd wiadomo, z kim właściwie się kontaktować, skoro konkurencja na rynku jest tak silna? W różnych sektorach działa dziś wiele renomowanych i polecanych przedsiębiorstw. Największym wyzwaniem jest jednak dotarcie z ofertą do większości z nich. Z myślą o takich potrzebach tworzone są bazy danych B2B. Czemu warto w nie zainwestować?
W jaki sposób baza danych pozwala dotrzeć do grupy docelowej?
Dostęp do bazy danych firm to podstawowy krok w dziedzinie skutecznych kampanii. Istnieją dziś marki, które specjalizują się w ich sprzedaży. Nie ma natomiast jednej „uniwersalnej” bazy. Konkretne rekordy prawie zawsze są profilowane pod kątem grupy docelowej.
W zależności od wybranego zbioru zakres parametrów targetowania może się różnić. Zatem liczy się ich odpowiednie ustalenie.
Przykładowo, jeśli jesteś przedstawicielem branży fotowoltaicznej, to na pewno interesują Cię konkretni klienci. Tacy, którzy będą potencjalnie najbardziej zainteresowani inwestycją
w panele słoneczne.
Przykładowe parametry doboru to na przykład:
- branża (kody PKD),
- rodzaj i forma prawna działalności (JDG, spółka itd.),
- lokalizacja,
- rok założenia,
- obrót roczny,
- wielkość zatrudnienia.
Czy opłaca się inwestować w bazy danych B2B?
Niezależnie od tego, jaki sposób komunikacji z klientami wybierzesz, baza danych to podstawa. Kolejnym krokiem będzie na przykład kontakt telefoniczny, wysyłanie e-maili, rozbudowane kampanie SMS i MMS czy social media.
Każdego przedsiębiorcę interesują tylko takie inwestycje, które będą opłacalne i zwrócą się z naddatkiem. Z dużym prawdopodobieństwem będzie tak właśnie w przypadku inwestycji w bazy danych B2B.
Wybierając kompleksowe usługi firm dostarczających bazy danych, możesz otrzymać w pakiecie zarówno informacje o grupie docelowej, jak i efektywnie do nich dotrzeć.
Jakie usługi sprzedaży baz danych wybrać?
Ważne, by wybrać takiego usługodawcę, który w dziedzinie marketingu może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem.
Dobrym przykładem jest TARGET MEDIA. To firma, w której możesz zamówić takie bazy danych, które będą najlepiej dopasowane do profilu Twojej działalności. Daje na to 100-procentową gwarancję.
Zbiory danych biznesowych, którymi dysponuje TARGET MEDIA, liczą ponad 2,7 miliona rekordów. Przedsiębiorstwo ma rozbudowaną ofertę różnych typów baz, w tym takie, które pozwalają skontaktować się z osobami najbardziej decyzyjnymi.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana