Artykuł sponsorowany

Jak wybrać idealny puder?

Jak wybrać idealny puder?
Kobiety zrobią wszystko, aby ich makijaż był piękny, zadbany, porcelanowy i bez skazy. Taki makijaż bowiem musi spełniać dwie funkcje: upiększać, podkreślać walory oraz maskować niedoskonałości. Bez wątpienia kosmetykiem, który bierze udział w obu zadaniach jest puder. Ten kosmetyk jest najczęściej używanym kosmetykiem przez kobiety. Aby jednak puder spełniał swoją funkcję i wymienione powyżej warunki, musi być odpowiednio dobrany. W przeciwnym razie uzyskamy nienaturalny efekt maski albo zepsujemy końcowy wizerunek. Sprawdź zatem, jak wybrać idealny dla siebie puder.

Ogólne zasady dotyczące wyboru pudru

Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że każda kobieta ma inną cerę, inne wymagania i, co za tym idzie, będzie potrzebowała innego rodzaju pudru. Nie wolno więc bezwzględnie sugerować się opiniami konsumentek i wybierać to, co jest najczęściej polecane. Idealny puder musi być dopasowany do naszej skóry i jej kolorytu. Aby osiągnąć oczekiwany przez nas rezultat, zastosujmy kilka wskazówek.

Wybierz podstawowe zadanie pudru

Na rynku jest dostępny ogromny wybór pudrów. Są one zróżnicowane pod wieloma względami, różnią się także ich funkcje i przeznaczenie. Każdy rodzaj pudru jest adresowany do innych rodzajów cery. Wyróżniamy pudry matujące, rozświetlające, brązujące – zależnie od roli, którą mają odegrać. Jeśli nasza cera się świeci i potrzebuje zmatowienia, sięgniemy po pierwszy rodzaj; jeśli narzekamy na bladą twarz i chcemy zyskać lekko opalizujący efekt, wybierzemy puder brązujący. Do innych zadań pudru należy utrwalanie podkładu i przedłużanie trwałości makijażu – do tego celu również jest specjalnie przeznaczony puder. Na samym początku zatem określmy cel, na którego osiągnięciu nam zależy.

Rodzaje pudrów: wybierz idealną konsystencję pudru dla siebie

Pierwszą różnicą między pudrami jest ich konsystencja. Wybieramy spośród pudru w kulkach, pudru prasowanego oraz sypkiego. Zróżnicowana konsystencja ma wpływ na nasze malowanie, a więc powinniśmy zwracać uwagę na naszą wygodę. Jeśli dany rodzaj pudru jest dla nas kłopotliwy w użyciu, należy wybrać inny – łatwiejszy w aplikacji, który pozwoli uzyskać nam naturalny i zadbany efekt. Puder w kulkach zawiera wielokolorowe kuleczki, które w swoim połączeniu mają za zadanie wyrównać koloryt cery. Zwykle tego typu kosmetyk łączy różne zadania właśnie za sprawą różnych kolorów, który naniesiony na pędzel, rozświetla i nadaje świeży wygląd oraz delikatnie opalizuje. Puder w kulkach jest stworzony z myślą o kobietach, które nie mają wielkich problemów skórnych i chcą osiągnąć zrównoważony efekt oraz połączyć wszystkie funkcje pudru. Bez wątpienia najłatwiejszy w aplikacji jest puder prasowany. Przede wszystkim jest wygodny w użytkowaniu zarówno w domu, jak i poza nim (łatwo zabrać go ze sobą w torebce, np. do pracy). Wystarczy pędzlem lub opuszkiem nanieść niewielką ilość pudru, aby błyskawicznie poprawić niedoskonałości. Puder prasowany jest zalecany kobietom, które narzekają na świecącą twarz. Puder prasowany występuje w  kilku odmianach: transparentny pomaga wyrównać koloryt i zmatowić cerę; brązujący – nadać cerze ciepłej opalenizny. Puder sypki przede wszystkim jest niezastąpiony do utrwalania makijażu oraz poprawiania wyglądu w przypadku cery tłustej. Produkt sypki ma idealne działanie matujące. Czyni twarz nieskazitelną, świeżą i zadbaną. Wspaniale podkreśla efekt końcowy makijażu i służy jako jego delikatne zwieńczenie.

Rodzaje pudrów: wybierz idealny odcień pudru dla siebie

Puder brązujący, oprócz tego, że nadaje odcień opalenizny, doskonale modeluje twarz i wyszczupla ją. Przede wszystkim należy jednak uważać, aby dobrać odpowiedni kolor do twarzy. Za ciemny wywoła efekt starej skóry oraz będzie wyglądał niekorzystnie. Musimy wybrać zbliżony kolor w odcieniu odpowiadającym naszemu kolorytowi: z palety różu albo beżu. Puder rozświetlający niweluje odcienie szarości na twarzy, np. pod oczami oraz sprawia, że skóra wygląda na świeżą i promienną.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.