Interaktywne stoiska targowe. Czy to się sprawdza?
Szkolenia i targi to wydarzenia, które przyciągają wiele osób, w tym także potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Dlatego każda firma i instytucja robi wszystko, aby wyróżnić swoje stanowisko na tle innych, przyciągnąć uwagę odbiorców i skłonić ich do pozostania na dłużej. Ciekawą opcją do rozważenia są interaktywne stoiska targowe. Czym są i czy się sprawdzają?
Interaktywne stoiska targowe – czyli co dokładnie?
Interaktywne stoiska targowe to innowacyjne projekty, w których tradycyjne funkcjonalności stanowisk wystawienniczych łączą się z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Chodzi o to, by zaciekawić i pobudzić zmysły: wzroku, słuchu, dotyku. A – co najważniejsze – zachęcić do aktywności, a nie tylko do przyglądania się obrazkom wyświetlanym na ekranie.
Do przykładowych rozwiązań, stosowanych na interaktywnych stanowiskach, należą m.in.:
- panele dotykowe,
- proste eksperymenty,
- zestawy audio ze słuchawkami i ścieżką dźwiękową,
- zagadki i zadania typu „przeciągnij i połącz elementy”.
Możliwości jest sporo. Ciekawe opcje jest w stanie zaproponować na przykład firma ART-CO, producent stoisk targowych, która w branży działa od 1992 roku.
Jedynymi ograniczeniami w kwestii dopasowania interaktywnego stoiska do konkretnych potrzeb jest miejsce targowe, jakim się dysponuje oraz wymogi organizatorów wydarzenia. Są to aspekty, na które często po prostu nie ma się wpływu. Dlatego warto być otwartym i elastycznym, a specjaliści stawiający stoisko interaktywne na pewno doradzą najlepszą możliwą konfigurację.
Jaka wielkość interaktywnego stoiska targowego?
Konstrukcje tego typu mogą mieć różne rozmiary, bo są tworzone w stu procentach według indywidualnego wytycznych klienta. Istnieje możliwość wykonania zarówno małego, jak
i dużego stoiska interaktywnego – w zależności od tego, jaka firma to zleca, jaką branżę reprezentuje itd.
Z reguły na większe stoiska targowe interaktywne decydują się przedstawiciele sektora IT, nowych technologii, automatyki, architektury itd. Natomiast te mniejsze są chętnie wybierane choćby przez instytucje publiczne czy uczelnie wyższe.
Niezależnie od tego, jak dużym budżetem i miejscem podczas targów się dysponuje, interaktywne rozwiązanie sprawdzi się w każdym przypadku.
Czy warto?
Jak najbardziej opłaca się inwestować w interaktywne stoiska. Z punktu widzenia gości wydarzenia, są one o wiele bardziej atrakcyjne w porównaniu ze stanowiskami klasycznymi.
Stwarzają również sporo możliwości i są w stanie przyciągnąć uwagę zarówno dotychczasowych, jak i przyszłych klientów, którzy w innej sytuacji nie dowiedzieliby się
o atrakcyjnej ofercie danej marki.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana