Cechy dobrej firmy przewozowej
Mało wygodne, a czasem wręcz uciążliwe połączenia komunikacyjne międzymiastowe lub międzypaństwowe doprowadziły do zwiększenia konkurencyjnych firm przewozowych. Choć oferty często wydają się podobne, to w praktyce okazuje się, że mamy do czynienia z usługami na bardzo odległych poziomach. W tym artykule przeczytasz, jaka powinna być firma, by mogła nazywać się dobrym przewoźnikiem.
Sprawne, nowoczesne pojazdy
Pierwszym wyznacznikiem, na który pasażerowie zwracają uwagę, to pojazdy. Przede wszystkim powinny one posiadać wygodne siedzenia pasażerskie oraz działającą klimatyzację. Nieraz można spotkać się z autami, które zimą w środku zachodzą mrozem, a latem mają temperaturę szklarni. Każde stanowisko musi być wyposażone w pasy bezpieczeństwa. W przypadku kontroli odpowiedzialność za ich niezapięcie spada na pasażera. Jednak dużo ważniejsza jest kwestia bezpieczeństwa, którą zarówno pasażerowie, jak i przewoźnicy powinni brać na poważnie.
Pracownik z firmy Seba Tour w Nysie dodaje: Mało komfortowe jest także jeżdżenie w pojazdach wyeksploatowanych, które generują drgania nawet na prostej drodze. Zazwyczaj można tego doświadczyć w starszych autobusach. Obecnie wiele firm przewozowych realizuje połączenia w 9-osobowych busach, które na trasie są dużo szybsze i bardziej zwrotne.
Dobra oferta i łatwy kontakt
Drugim podstawowym wyznacznikiem dobrej firmy jest przygotowana przez nią oferta. Stałe połączenia są gwarancją tego, że przewoźnik sprawdza się na wybranych trasach. Większość firm transportowych w Polsce działa regionalnie. Niektóre dodatkowo oferują regularne wyjazdy do sąsiednich krajów. Dobry przewoźnik nie poprzestaje jednak na standardowej ofercie, tylko stara się współpracować z klientami i jest otwarty na realizację różnych, nawet nietypowych zleceń. Może to dotyczyć wynajęcia pojazdu w celu dowozu gości na wesele, chrzciny lub komunię. Popularne są także wycieczki grupowe np. ze szkoły czy z pracy. W każdym przypadku bardzo istotny jest dobry kontakt z firmą. Przewoźnik powinien powiadomić cię o opóźnieniach lub innych problemach. Osoby pracujące w biurze muszą być chętne do udzielania wszelkich informacji i rozwiązywania problemów.
Kierowcy przygotowani na każdą trudność
Oprócz sprawnych pojazdów przewoźnik powinien posiadać doświadczonych kierowców z odpowiednimi uprawnieniami. Przeważnie pasażerowie „wierzą na słowo”, lecz zdarzają się sytuacje, w których kierowca wjeżdża tak, że nie umie wyjechać albo nie potrafi poruszać się po przestrzeni bardziej zatłoczonego miasta. Doświadczona osoba nie ma problemu z natężonym ruchem ulicznym i z własnej winy nie opóźni godziny przyjazdu. Dla pasażerów liczy się także to, czy kierowcy są uprzejmi i pomocni. Człowiek zdenerwowany, niepewny lub konfliktowy swoim zachowaniem stwarza w oczach klientów negatywną opinię o całej firmie. W przypadku przejazdów zagranicznych przewoźnik powinien posiadać odpowiednią licencję, którą w razie czego bez problemu może pokazać. Jak da się zauważyć, na to, czy firmę transportową uznaje się za dobrą, składa się wiele pomniejszych czynników. I wystąpienie problemu w każdym z nich może sprawić, że w oczach klientów utwierdzi się przekonanie co do nierzetelności usług transportowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana